Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen och för vår marknadsföring. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används.
Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem
Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.
Ställ din fråga här
Frågor och svar om Google Pay
Om Google Pay
Google Pay fungerar med Android-enheter med operativsystemet 5.0 eller senare. Google Pay fungerar inte med iOS.
För att kunna använda Google Pay behöver du ha ett bankkort Mastercard från Swedbank eller sparbankerna.
Ja, Google Pay är säkert att använda. När du ansluter dina kort sparas inte ditt riktiga kortnummer i enheten. För varje kort skapas istället ett nytt digitalt kortnummer kopplat till den unika enheten.
Visa färre
Betala med Google Pay
I butik
När du ska betala med Google Pay i butik blippar enheten mot betalterminalen där symbolen för kontaktlösa betalningar visas. För mindre belopp under 200 kronor behöver du inte öppna telefonen. För högre belopp över 200 kronor behöver du låsa upp telefonen innan du betalar.
På nätet
När du ska betala med Google Pay på nätet klickar du på Google Pay knappen i kassan och följer sedan instruktionerna.
Visa färre
Spärra och administrera
Om du tappar din telefon så behöver du ringa och spärra ditt kort. Kontakta bankens spärrservice omedelbart. Inom Sverige ringer du 08-411 10 11 och utomlands ringer du +46 8 411 10 11. Linjerna är öppna dygnet runt.
Om kunden har problem med att ansluta kortet eller har frågor om sin aktiveringskod eller andra frågor kontaktar du digital support på 0771-97 75 12. Om du har problem med din mobil eller enhet, eller har andra frågor rörande Google Pay, vänd dig till Google.