Så här går det till

För att boka ett rådgivningsmöte per telefon kontaktar du din kontaktperson direkt, eller kundtjänst på 0485-150 00. Säkerhet och trygghet vid telefonrådgivning är viktigt för oss och för dig som kund.  Vid telefonrådgivning blir du därför ombedd att kontakta rådgivaren på ett angivet telefonnummer som är sökbart för att du ska vara säker på att du kontaktar banken. Banken kommer aldrig fråga dig om koder, kortnummer, kontonummer eller liknande. För bådas säkerhet spelas också samtalet in.

Rådgivning per telefon är precis som ett möte via kontoret anpassat efter dina förutsättningar och behov. Under mötet kommer du att få svara på frågor för att du ska få de bästa råden för dig. 

Du kan få rådgivning om sparande och placeringar, din pension, om du behöver låna pengar, eller inom försäkringar, som till exempel person-, bil- eller hemförsäkringar. 

Under mötet kommer du bli ombedd att legitimera dig med ditt mobila Bank-ID. 

Så här förbereder du dig

Inför mötet rekommenderar vi att du loggar in i internetbanken, eller appen för privatpersoner, för att du enklare ska kunna följa med kring de olika områden vi går igenom tillsammans.

Information för avtal som ingås per distans vid rådgivning på telefon från bankkontor